Reklamcılık Vakfı

ETKİNLİKLER

CANNES LİONS 2010

2010 GENÇ ASLANLAR YARISMASI TÜRKIYE ELEMELERI TAMAMLANDI

Cannes Lions Türkiye Temsilcisi Milliyet Gazetesi’nin, Reklamcilik Vakfi ve Marketing Türkiye isbirligiyle gerçeklestirdigi Cannes Lions Genç Yaraticilar Yarismasi Türkiye Elemeleri, 14 - 18 Nisan tarihleri arasinda Bahçesehir Üniversitesi’nde gerçeklesti. 18 Nisan Pazar günü, jüri degerlendirmelerinin ardindan yapilan ödül töreni ile Türkiye’yi temsilen Cannes’da yarismaya hak kazanan ekipler açiklandi.

Genç Pazarlamacilar kategorisinde 14 ekip, film kategorisinde 12 ekip, internet kategorisinde 8 ekip, basin kategorisinde ise 45 ekip yaristi.

Bu yil Cannes’da da ilk kez uygulanan Genç Pazarlamacilar kategorisinde yarisacak ekiplerden brief’e konu markaya iliskin strateji olusturmalari ve reklam ajansina yönelik bir brief hazirlamalari ve sunmalari istendi.

Genç pazarlamacilar, film, internet ve basin kategorisi birincileri, Milliyet'in davetlisi olarak Cannes Reklam Festivali’ne gidecek ve Cannes Genç Aslanlar Yarismasi’nda Türkiye’yi temsilen yarisacaklar.

Genç Pazarlamacilar Birincisi
Zeynep Erkan – Efes Pilsen
Selda Çelik - Efes Pilsen

Film Kategorisi Birincisi
Güldeniz Sesen - Alametifarika
Berat Pekmezci - Alametifarika

Internet Kategorisi Birincisi
Sedef Heper - McCann Erickson
Berk Sarper Senol - Litespell Interactive

Basin Kategorisi Birincisi
Sibel Ergeç - Markom Leo Burnett
Nilgün Isçi - Markom Leo Burnett

“Cannes Genç Yaraticilar Yarismasi” Türkiye elemeleri Jüri Baskani, genç pazarlamacilar, film, internet ve basin kategorilerinde Leo Burnett CEO’su ve Reklamcilik Vakfi Baskani Ahmet Akin oldu.

Diger jüri üyeleri ise söyle gerçeklesti:

Genç Pazarlamacilar Jüri Üyeleri
Toygun Yilmazer – TBWA\Istanbul
Yelda Aktuna – Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi
Deniz Mukan - Lowe
Cevdet Kizilay – Publicis Yorum

Basin Kategori Jüri Üyeleri
Ufuk Uslu - Rafineri
Gökhan Erol - Medina Turgul DDB
Pinar Kazma – Ultra RPM
Boran Erem – Frög
Gökhan Yücel – McCann Erickson

Siber Kategori Jüri Üyeleri
Alemsah Öztürk – 4129
Burçin Ergünt – Ping
Oguz Savasan – Rabarba
Muzaffer Malkoç – iGOA

Film Kategori Jüri Üyeleri
Fatih Kizilgök – Kala Film
Idil Akoglu - Leo Burnett
Ergin Binyildiz – Grey Kerem Altuntas – Concept

Genç pazarlamacilar kategorisindeki yarismaci ekipler bir markanin pazarlama stratejisi dogrultusunda ajansa yönelik brief hazirladilar. Film kategorisinde 30 saniyelik bir reklam filmi, basin ve internet kategorilerinde ise basin ilani ve banner çalistilar.

Genç Pazarlamacilar kategorisinde verilen brief'te, Türk Zeytinyaginin yurt disinda taninmasi ve dünya pazarindan daha fazla pay alabilmesi hedefiyle, bir marka stratejisi hazirlanmasi ve kampanya için ajansa yönelik brief olusturulmasi istendi.

Film kategorisinde verilen brief'te, “gnçtrkcll’nin müzik platformu GNÇPLAY’i gençlerin müzik dinlemek için en sik kullandiklari, müzik denince ilk akla gelen online müzik sitesi haline getirmek hedefiyle, her mood’a uygun müzik bulunabilecegini vurgulayacak reklam filmi çekmeleri istendi.

Internet kategorisinde verilen briefte, AKUT’un Türkiye çapinda yürüttügü arama ve kurtarma çalismalarinda daha etkili olabilmesi için farkli uzmanlik alanlarindan destek olacak gönüllüler, bulunmasi amaciyla bir banner hazirlanmasi istendi.

Basin kategorisinde verilen briefte ise, Barinak Gönüllüleri Dernegiyle ilgili olarak; hayvan beslemek isteyen insanlari petshoplar yerine, barinaklardan evcil hayvan almaya ikna etmek amaciyla bir basin ilani çalisilmasi istendi.

Jürinin yaptigi degerlendirmeler sonucunda genç pazarlamacilar, film, internet ve basin kategorilerinde ikincilik ve üçüncülük alan ekipler ve çalismalari asagidaki gibi gerçeklesti.

Genç Pazarlamacilar Ikincisi
Zeynep Olcay – Reckitt Benckiser
Banu Karakullukçu - Reckitt Benckiser

Genç Pazarlamacilar Üçüncüsü
Pinar Nazli Çelikel – Ana Gida
Melike Güleli - Fiat

Genç Pazarlamacilar Üçüncüsü
Selver Yildiz – Eczacibasi Beiersdorf
Seda Sicimoglu - Eczacibasi Ipekkagit

Film Kategorisi Ikincisi
Ali Isitir - Alametifarika
Ozan Özüm Özbey - Alametifarika

Film Kategorisi Üçüncüsü
Damla Akçay - Markom Leo Burnett
Mert Soyal - Markom Leo Burnett

Internet Kategorisi Ikincisi
Emre Boz - Project House
Günes Gökçe - Project House

Internet Kategorisi Üçüncüsü
Yalçin Timur Barlas - Rabarba
Basak Yenier - Rabarba

Basin Kategorisi Ikincisi
Koray Ekremoglu - Medina Turgul DDB
Baris Sarhan - Medina Turgul DDB

Basin Kategorisi Üçüncüsü
Eren Onurlu - Wunderman Istanbul
Ceyhun Ayaydin - Wunderman Istanbul

Basili Ilan Brief

Marka: Barinak Gönüllüleri Dernegi

Briefin konusu/amaç:
Türkiye’de çok fazla evsiz ve bakima muhtaç hayvan var. Hayvan barinaklarina kimsesiz hayvanlar getiriliyor ve insanlar bu hayvanlari evlerine alip beslemedigi ve evcil hayvanlari petshop gibi yerlerden almayi tercih ettigi için, barinaklar sürekli dolmaya devam ediyor. Gerçekten bakima muhtaç yeni hayvanlar için barinaklarda yer açilamiyor.

Amacimiz, hayvan beslemek isteyen insanlari petshoplar yerine, barinaklardan evcil hayvan almaya ikna etmek ve bu yolla hayvan barinaklarinda gerçekten bakima muhtaç hayvanlar için yer açilmasini saglamak.

BGD hakkinda:


Barinak Gönüllüleri Dernegi, sahipsiz, terkedilmis ve bakima muhtaç hayvanlara yardim amaçli kurulmus bir sivil toplum örgütüdür. Temel amaci kimsesiz hayvanlarin bakiminin saglanmasi ve Türkiye’de yapilan hayvan haklari ihlallerinin engellenmesidir.

BGD’nin felsefesi “hayvanlara yasam hakki” temeli üzerine insa edilmistir: “Sahipli veya sahipsiz tüm hayvanlarin, insanlar kadar yasam hakki vardir ve bu hayvanlarin dogustan kazandigi bir haktir.” Her türlü iskenceye, hayvan ayrimciligina (yani cins hayvanlar ile sokak hayvanlari arasindaki ayrimciliga) karsi bir durus sergiler. Ve yaptigi çalismalar ile toplumu ve karar mekanizmalarini etkilemeye ve harekete geçirmeye çalisir.

Hayvan barinaklarinin ihtiyaçlarini karsilamak ve dolayisiyla barinaklardaki hayvanlarin daha iyi bakilmasini saglamak için çesitli organizasyonlar düzenler, barinaklarin eksiklerinin tamamlanmasi için bagis kampanyalari yapar. Örnegin, sanatçilarin destegini alarak yapilan etkinlikler sonucunda, sokaklarda ve otoyollarda kaza geçiren hayvanlara yardim amaçli kullanilmasi için tam tesekküllü bir ‘Hayvan Nakil Ambulansi’ alinmistir.

BGD’nin en önemli çalisma alanlarindan biri de sahiplendirmedir. Kimsesiz hayvanlara yuva bulunmasi için ilanlar yayinlar, insanlarin hayvanlara sahip çikmasi ve baktiklari hayvanlari daha sonra sikilip sokaga terketmemeleri için iletisim çalismalari yürütür. (www.yuvaariyoruz.org)

Kime sesleniyoruz?


Hayvan seven ve evinde evcil hayvan beslemek isteyen herkese sesleniyoruz.

Bu insanlar hakkinda neler biliyoruz?
Evinde hayvan beslemek isteyen, baktiklari hayvanlari ailesinin bir parçasi olarak gören birçok insan var. Ayrica sokaklardaki hayvanlara su ve yemek vererek destek olmaya çalisan da bir çok insan var.

Ancak bu hayvanseverlerin birçogu, evlerinde besleyecekleri hayvanlarin cins olmasini, kirma olsa dahi sokak hayvani ya da barinaklarda yasayan hayvanlar olmamasini istiyor. Çünkü insanlarin çogu, barinaklarda sadece uyuz olmus, hasta, tüyleri dökülmüs, cins hayvanlar kadar “güzel” görünmeyen sokak hayvanlari oldugunu düsünüyor. Çogu insan, tüm hayvanlari sevdigini söylese de, is eve alip beslemeye geldiginde sokak köpegi olmayan, “güzel” görünen cins hayvanlari almak istiyor. Yani is sahiplenmeye geldiginde, hayvan ayrimciligi yapiliyor. Oysa, barinaklarda yeni sahipler bulmayi bekleyen bir çok hayvan var.

Barinak Gönüllüleri Dernegi - Marka Varlik Sebebi Nedir?


Barinak Gönüllüleri Dernegi, hayvanlarin haklarina sahip çikmak ve kimsesiz hayvanlara yeni evler bularak, hakettikleri bakima ve sevgiye kavusmasini saglamak için var.

Bu marka varlik sebebini anlatacagimiz fikir platformu nedir?


HAYVAN AYIRMANIN, INSAN AYIRMAKTAN BIR FARKI YOK. Sadece cins hayvanlar ve iyi bakilmis hayvanlar degil, tüm hayvanlar sevginizi ve iyi bir bakimi hakeder. Insanlari birbirinden ayirmiyorsaniz ve ayrimciliga karsi oldugunuzu söylüyorsaniz, hayvanlari da ayirmayin.

Beklenen is:


Basin ilani

Cyber Brief

STK:

AKUT

Brief’in konusu/amaç


AKUT’un tüm Türkiye’de yürüttügü arama ve kurtarma çalismalarinda daha etkili olabilmesi için destek olacak gönüllüler bulmak.

Amacimiz, AKUT organizasyonu içinde kendi mesleklerini ve yeteneklerini kullanarak ihtiyaç halinde AKUT’a destek olabilecek insanlara ulasmak.

AKUT hakkinda


AKUT, Türkiye’de arama ve kurtarma çalismalari yapan bir sivil toplum kurulusudur. Sadece deprem, sel gibi büyük afetlerde degil, her türlü doga kosullarinda meydana gelen kaza ve kaybolma olaylarinda, yardima ihtiyaci olan herkese en kisa sürede ulasip, yardim için gereken kosullari sagliyor. AKUT ekibi Türkiye’nin her yerinde hayat kurtariyor. Hatta arama ve kurtarma çalismalarinda devlete, askere yardimci oluyor.

17 Agustos depreminde AKUT felaket bölgesinde, yaklasik 150 asil ve aday üye ile çalisti. 1000'in üzerinde insanin çalismasini organize etti. 200'ün üzerinde insanin göçük altindan canli çikartilmasini sagladi. Yurtiçinden ve yurtdisindan gönderilen çok miktarda tibbi malzeme ve diger yardim malzemesinin felaketzedelere dogrudan veya Kizilay, ordu ve kriz masalari ile koordineli olarak ulastirilmasini sagladi.

Istanbul, Ankara, Antalya, Bingöl, Bursa, Izmir, Kocaeli, Marmaris, Nigde ve Olimpos’ta yerlesik ekipleriyle olaganüstü durumlarda arama kurtarma çalismalari yürütüyor, egitim çalismalari yapiyor, tatbikatlar düzenliyor.

Kime sesleniyoruz?


Farkli mesleklere sahip, farkli yetenekleri olan, yardimsever, Türkiye’ye ve insanlara katkida bulunmak isteyen herkes.

Arama ve kurtarma çalismalarinda hayat kurtarmaya yardimci olacak doktor ve hemsireler, operasyon sirasinda ekibin yiyecek ihtiyacini karsilayabilecek restoran sahipleri ve asçilar, AKUT ekibinin ulasimini kolaylastiracak soförler, araç kiralama sirketleri, bagislarin toplanmasi ve dogru yere iletilmesini organize edecek finansçilar, arama ve kurtarma sirasinda birebir çalisabilecek dalgiçlar, yapilan çalismalarin arsivlenmesini saglayacak arsivciler, AKUT’un ihtiyaci olan malzemeleri üretebilecek tekstilciler, AKUT’a farkli konularda egitim verebilecek ve kendi yetenekleriyle AKUT’a destek olabilecegini düsünen her meslekten ve donanimdan kisiler...

Bu insanlar hakkinda neler biliyoruz?


Bugün Türkiye’de yasayan birçok insan, hayatin yüksek temposu, ekonomik kaygilar, is stresi, yerine getirilmesi gereken sorumluluklar, uzun çalisma saaatleri içinde kendisini sikismis hissediyor. Bu tempo içinde zaman zaman hayatini monoton ve anlamsiz buluyor.

Günlük kosusturmanin içinde sikismis bu insanlar hayatlarina anlam katma, kendilerini daha faydali ve etkili hissetme arzusu içindeler.

Bu yüzden birçok insan topluma daha fazla katkida bulunmak, insanlara yardim etmek arzusu içinde oldugunu söylüyor ancak hemen arkasindan bunu yapacak zamani ve kosullari asla yaratamayacagindan yakiniyor.

Oysa birçok insan, kendi meslegini ve hayatini devam ettirirken, bir yandan da mesleginin ve isinin imkanlari çerçevesinde AKUT’a destek olabilir. Kendi isi ve yetenekleriyle AKUT’a yapacagi küçük bir destek birçok insanin hayatinin kurtulmasina yardimci olabilir.

AKUT varlik sebebi nedir?


Dogal afetlerde ya da kazalarda yasanan can kaybini en aza indirerek, Türk insaninin yasamina katkida bulunmak.

Bu marka varlik sebebini anlatacagimiz fikir platformu nedir?



HIÇ HAYAT KURTARABILECEGINIZI DÜSÜNDÜNÜZ MÜ?

Doktor ya da hemsire degilseniz, muhtemelen mesleginiz ve yetenekleriniz araciligiyla hayat kurtarabileceginizi hiçbir zaman düsünmediniz. Mesela soförlük yaparak, asçilik yaparak, pantolon ve çanta üreterek... Oysa kendi mesleginizi ve yeteneklerinizi kullanarak AKUT’a destek olabilir, dogal felaketler ve kazalar sirasinda birçok insanin hayatinin kurtulmasini saglayabilirsiniz.

Beklenen is


AKUT’un gönüllü aradigini duyuracak, gönüllü kadrosunu artirmasina destek olacak interaktif kampanya.

Reklam Filmi Brief

http://gnctrkcll.turkcell.com.tr/muzik

Briefin konusu/amaç:


gnçtrkcll’nin müzik platformu GNÇPLAY’i gençlerin müzik dinlemek için en sik kullandiklari, müzik denince ilk akla gelen online müzik sitesi haline getirmek.

gnçplay hakkinda:


gnçplay, gnçtrkcll’nin ücretsiz müzik platformudur.
gnçplay’de istedigin gibi müzik dinleyebilir, müzik listeleri olusturabilir, olusturdugun listeleri herkesle paylasabilirsin.

gnçplay’de yerli ve yabanci sarkilardan olusan oldukça genis bir arsiv var (yaklasik 1 milyon sarki).

Sitede sarkilarin yanisira, müzisyenlerin biyografileri, albümler hakkinda bilgiler, müzik dünyasindan haberler ve müzisyenlerin resimleri gibi eglenceli içerikler de mevcut. Müzik kesilmeden, site içinde rahat rahat gezebilirsin. Sarkilari sanki bilgisayarindaymis gibi ileri geri alabilirsin. Kendi müzik listeni olusturup, arkadaslarinla paylasabilir, arkadaslarinin müzik listelerini takip edebilirsin. Sarkilara, albümlere, haberlere ve insanlarin olusturdugu listelere yorum yapabilirsin.

Ayrica, gnçplay’deki sarkilari aninda cebine indirebilir ya da çalarkendinlet yapabilirsin.

Kime sesleniyoruz?


Müzikseven, hayatinda müzigin önemli bir yeri olan, yeni müzikler kesfetmek isteyen, müzikle kendini ifade etmek isteyenler...

Bu insanlar hakkinda neler biliyoruz?

Gençlerin genel müzik dinleme aliskanliklari:


Türkiye’de gençler agirlikli olarak Türkçe müzik dinliyor, pop ve arabesk en çok tercih edilen müzik türleri. Bunun disinda popüler yabanci pop sarkilari da oldukça fazla dinleniyor.

Bugün, müzik dinleme davranisi tamamen bilgisayara ve internete kaymis durumda. Birçok insan artik CD almak yerine, torrent’ler ya da limewire gibi programlar araciligi ile ücretsiz sarki indiriyor. Ya da fizzy, lastfm, myspace gibi sitelerden ücretsiz online müzik dinliyor. Bu sitelerin disinda, youtube’da insanlarin müzik dinlemek için sikça kullandigi bir site.

Ücretsiz müzige ulasmak artik çok kolay oldugundan, gençler de yeni müzikler kesfetmek, farkli müzik türlerini denemek ve yeni çikan sarkicilari dinlemek konusunda çok daha istekli ve merakli. Geçmiste, yani müzige para ödedikleri dönemlerde, çogunlukla tanidiklari, bildikleri, begeneceklerinden emin olduklari sarkicilarin CD’lerini aliyorlardi, begenmeme ihtimalleri olan bir müzige para vermek istemiyorlardi. Arsivleri çok daha kisitli ve sinirliydi. Oysa bugün internetin sundugu özgürlük ortaminda daha çok müzige sahip olmak ve yeni seyleri denemek çok kolay. Bu yüzden müzige merakli olan, evinde internet baglantisi olan bir çok insan artik çok genis ve farkli türleri barindiran çok genis müzik arsivlerine sahip.

Insanlarin müzik ile iliskisi:


Müzik insanlarin ruh hallerine, duygularina eslik eden, duygularini ve içinde bulunan ruh halini pekistiren en önemli sey. Insanlar müzik listeleri içinden ya da internetteki müzik sitelerinden sarki seçimi yaparken, genellikle o andaki ruh hallerini en iyi yansitacak, modlarina en iyi uyum saglayacak, duygularini pekistirecek müzigi ariyorlar. Birçok insanin müzik listesinde parti ve dans ortamlari için ayri, duygusal/hüzünlü anlar için ayri, romantik anlar için ayri, sevgililerini özlediklerinde dinlemek için ayri, mutlu olduklarinda dinlemek için ayri sarkilar bulunuyor.

gnçplay’in varlik sebebi nedir?


gnçplay, genis müzik arsivi ile insanlarin farkli hallerine eslik edecek, duygularini birebir yansitacak müzikleri sunmak için var.

Bu marka varlik sebebini anlatacagimiz fikir platformu nedir?


IÇINDEKI SES NE DIYORSA, SIMDI ONU DINLE!
Insanlarin binbir türlü ruh hali, binbir türlü duygusu var. Ve bu duygulara eslik edecek binbir türlü sarki... gnçplay’in genis arsivinde, her türlü duyguya, ruh haline uygun bir sarki mutlaka var.

Beklenen is:


Televizyonda ya da internette yayinlanacak 30 saniyelik bir reklam filmi.

Yükleniyor...
ETKİNLİK TAKVİMİ
Haziran 2017
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30