Reklamcılık Vakfı

RV YAYINLARI

Reklamcılığa ilk adımınızı nasıl atarsınız?

Diğer Yayınlar

Bir Reklamcının İtirafları

Bir Reklamcının İtirafları

David Ogilvy

David Ogilvy on beş yıl önce "Madison Avenue’yü Kraliyet Hassa Alayı gibi vurdu" ve o günden beri "Amerikalıları kendi gözde ve telaşlı mesleklerinde yendi." "Satılıcığı ve zevkliliği Amerikan reklamcılığında ilk kez bir araya getirmenin başını çekti." Ve sonuçta "bugün reklam sektörünün en aranan ustası haline geldi."

Herşey Guinness İstiridye Kılavuzu ve gözü bantlı, Hathaway Gömlekli Adam ile başladı. David Ogilvy aradan geçen yıllar içinde Schweppes, Porto Riko, Rolls-Royce, Shell, Pepperidge Farm, İngiliz Seyahat Derneği ve Sears Roebuck için de harika yaratıcı kampanyalar üretti.

David Ogilvy Bir Reklamcının İtirafları’nda müşteri nasıl alınır, güçlü metin nasıl yazılır ve ağacın tepesine nasıl tırmanılır da aralarında olmak üzere pek çok mesleki sırrını açıklıyor. Yazdığı bilge, zeki ve keyifli kitap sadece meslektaşları için değil; aynı zamanda, reklam palavrasına hedef olan milyonlarca tüketici için de.

Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2008, 184 s., 20 TL
Çeviri: Haluk Mesci
Barkod 9789759823948
ISBN 978-975-98239-4-8
Yeniden Biraz Cesaret! Krizde Başarılı Markaların Öyküleri

Yeniden Biraz Cesaret! Krizde Başarılı Markaların Öyküleri

Nükhet Vardar

“Biraz Cesaret”in 1. ve 2. baskılarında, 2001’de Türkiye’de yaşanan ekonomik krizde farklı sektörlerden seçilen on markanın sergiledikleri cesur pazarlama ve iletişim öykülerini, markaların dilinden sizlere aktarmıştık. 2008 krizinin yaşandığı günlerde ise, bu on markadan beşini 13 Şubat-15 Mayıs 2009 arasında tekrar ziyaret ederek, bu kez 2008 krizinde pazarlama ve iletişim alanında gerçekleştirdiklerini yine kendilerinden dinledik. Sonuçta elinizde tuttuğunuz “Yeniden Biraz Cesaret! Krizde Başarılı Markaların Öyküleri” doğdu. Kitabın bu genişletilmiş 3. baskısında, daha önceki baskılarda yer alan vakaların akışına dokunmadan, onların arkalarına beş vakanın 2003-2009 arasındaki markalaşma öykülerini ekledik. Akbank, Coca-Cola, Petrol Ofisi, Bonus ve Okey’e ilişkin yeni eklemeler 12.000 kelimeden ve 50’den fazla görselden oluşmakta. Kitabımızdaki yeni eklemeleri hemen farkedebilmeniz için ise, yeni bölümlerin sayfa kenarlarına yeşil bir bant yerleştirdik.

Yeni bölümleri hazırlarken kendimize ve marka yöneticilerine hep şu soruları sorduk: “2001 krizi onlara gerçekten ‘cesaret’ vermiş miydi? Yoksa bu kez, 2009’da daha mı az ‘cesur’ davranıyorlardı?” Sonuçta, incelediğimiz bu beş markayı, 2001 krizine göre çok daha cesur, daha vakur ve daha emin adımlarla, doğru bildikleri yolda ilerlerken bulduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz.

2009’daki dileğimiz, kitabın ilk baskısında dile getirdiklerimizden farklı değil. Keşke krizler olmasa, keşke bizler krizler hakkında düşünüp yazmak zorunda kalmasak. Ama madem krizler var ve var olmaya devam edecek, en azından bu zor dönemlerde yaşanan deneyimleri markalarımıza siper edebiliriz.

Krizler olsa da, olmasa da koşmaya devam...

Reklamcılık Vakfı Yayınları
ISBN : 978 – 975 – 98239 – 7 –9
Hürriyet Gazetecilik A.Ş. desteğiyle yayımlanmıştır.
Fiyat 25 TL
Dagmar (Ölçülür Reklam Sonuçları Için Reklam Hedeflerini Tanımlamak)

Dagmar (Ölçülür Reklam Sonuçları Için Reklam Hedeflerini Tanımlamak)

Solomon Dutka

Reklamda ve Pazarlama sürecinde ‘reklamın etkililiğinin ölçülmesi’ kadar tartışılan, eleştirilen ama ele gelmeyen başka bir konu yoktur. Yıllar geçtikçe konuya ilişkin pek çok ölçme tekniği, yöntemi ve teorisi çıktıysa da bunların pek azı zaman karşısında DAGMAR kadar dayanabildi. DAGMAR iş dünyasında bu teste otuz fırtınalı yıl boyunca göğüs geren bir klasik. Association of National Advertisers, Inc., USA

Reklamcılık Vakfı Yayınları, 1999, 116 s., 15 YTL
Çeviren: Haluk Mesci
Barkod 9789754704532
ISBN 975-470-453-8
Hesap Verebilen Reklam

Hesap Verebilen Reklam

Simon Broadbent

"Hesap Verebilen Reklam pazarlama yöneticilerine, finans yöneticilerine, genel müdürlere, analistlere, reklam ajansındaki müşteri temsilcilerine ve account planlamacılarına, kısacası reklam bütçesiyle ilgili herkese, bilinçli kararlar verebilmeleri için gereken araçları sağlıyor.

Uygulamaya yönelik bu elkitabı, reklamları hesap verebilir hale getirmenin düzenli bir yöntemini tanımlıyor. Hesap verebilmenin ne anlama geldiğinden başlayarak, reklamın ne yapabileceğinden ve kampanya değerlendirmenin en iyi yönteminden; analistlerin, satış başta olmak üzere verileri anlamak için kullandığı yöntemlere kadar bütün süreci inceliyor. Gerçek durumlara ilişkin zengin örneklerle, süreci aydınlatıyor."

Simon Broadbent reklam dünyasının önemli isimlerinden; uzun yıllar Leo Burnett'te çalışmış, IPA'in düzenlediği Advertising Effectiveness Awards'un (Reklam Etkililiği Ödülleri) başlatılmasına katkıda bulunmuş.

Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2003, 300 s., 25 TL
Çeviren: Haluk Mesci
Barkod 9799759715747
ISBN 975-97157-4-0
İyi Yaşamak İçin Yaratıcı Düşünmek

İyi Yaşamak İçin Yaratıcı Düşünmek

Joey Reiman

Dünyanın ilk "fikir şirketi"nin kurucusu olan ünlü pazarlama danışmanı Joey Reiman, İyi Yaşamak İçin Yaratıcı Düşünmek (Thinking For A Living) adlı kitabında, son derece eğlenceli, yaratıcı, parlak fikirler eşliğinde, zihin açıcı öneriler sunuyor. Sadece reklamcılara değil, hayatı ince bir mizah ve zevkle karşılayan herkese.

Çağımızda, fikirlerin "en pahalı ürünlerden bile" daha fazla değer bulması gerektiğini savunan kitap, bunu hayatın içinden dikkat çekici örneklerle destekliyor:

"Bir gün, o akşamki gala için çok acil olarak saçının yapılmasını isteyen bir kadın, ünlü bir kuaförü evine çağırır. Kuaför, sadece bir kurdele ve bir firça ile başyapıtını yaratmaya koyulur. Otuz dakika sonra saç yapılmıştır ve kadın gözlerine inanamaz. 'Borcum ne?' diye sorar. '2.000 Dolar,' diye yanıtlar kuaför. Kadın dönüp kalır. 'Bu insafsızlık,' der. 'Bir kurdele için size 2.000 Dolar veremem.' Kuaför kurdeleyi hızla çeker. Başyapıtı, karmaşık bir saç yığınına dönüşür. 'Pekala, kurdele için para istemiyorum."

Kazanmanın, "kurdelelerin değerleri değil kuaförlerin yetenekleri" üzerinde konumlandırılması gerektiğini anlatan Reiman'a göre, bir tek şeye her zamankinden çok daha fazla ihtiyacımız var: Fikirlere…

Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2004, 199 s., 15 TL
Çeviren : Bilgin Adalı
Barkod 9799759871570
ISBN 975-97157-7-5
Yükleniyor...
ETKİNLİK TAKVİMİ
Mayıs 2017
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31