Reklamcılık Vakfı

RV YAYINLARI

Reklamcılığa ilk adımınızı nasıl atarsınız?

TM

TM 1

TM // TÜRK MARKALARI KİTAP DİZİSİ

Ne Amaçla Hazırlandı?

  • Etkin marka yönetimine ilişkin başarı -öykülerinin saptanması;
  • Reklamveren – reklam ajansı iş ortaklıklğının iyi örneklerinin kayda geçirilmesi
  • Yol gösterici, eğitsel bir bellek - oluşturulması hedeflendi.

Marka Seçim Kıstasları Nelerdi?

  • Türkiye'de doğmuş;
  • Pazarlama iletişimi araçlarını süreklilikle kullanarak güçlenmiş;
  • Somut başarı göstergelerine sahip;
  • Başarısını kanıtlayacak bir zaman sınavından geçmiş, en az 10 yıldır süregelen markalar projede yer almaya davet edildi. Davetimizi kabul eden toplam 4 ciltte 41 marka projede yer aldı

Uygulama

  • Toplam 4 ciltte 41 markanın başarı öyküsünü kaleme alan Prof. Dr. Nükhet Vardar aynı zamanda markaların araştırmasını ve yüzyüze görüşmeleri de gerçekleştirdi...
  • 3. cildi Aralık 2010'da yayımlanan olan kitap dizisi, toplam 4 ciltten oluşacak...
  • Her bir markanın markalaşma öyküsü 32 sayfada, yaklaşık 6.000- 6.500 kelime ve 10 kadar reklam kampanyasıyla özetlendi. Her marka için ortalamada 8-9 kişiyle görüşüldü.
  • Sonuçta 4 cildi yazabilmek için toplam 384 kişiyle yüzyüze görüşüldü, yaklaşık 417 saatlik ses kaydı elde edildi. Dört ciltte minimum 410 farklı reklam kampanyasının doğuşu, iletişim stratejisi ve markaya kattıkları belgelendi.
  • Her bir marka öyküsünde doğuşundan bu yana, markanın kilometre taşlarıa ve markanın önemli dönemeçlerindeki pazarlama ve iletişim adımlarına yer verildi.
  • Böylelikle 4 cilt doğum tarihleri 1878’den 1995’e dek uzanan, 41 Türk markasının pazarlama ve iletişim öyküsü toplam 1.300’ü aşkın sayfada, 266.000’den fazla kelimeyle okuyuculara aktarılmış oldu.
  • Markaların başarı öyküleri akademik ortamlarda sektör içi eğitimlerde önemli bir eğitim enstrüman olduğu kadar, markalaşmanın başında olanlara da yol gösterici niteliğinde bir eser olma özelliğini taşıyor.

Sonraki Adımlar

Bundan sonra da TM'de yer alan markaların öykülerinden beslenerek, ülkemizde büyük potansiyel oluşturan KOBİ'lerin markalaşma stratejilerine katkıda bulunacak, teşvik edecek ve onlara destek olacak şekilde, farklı düzlemlerde bu bilgi birikiminin paylaşılması sağlanacak.

Cilt 4

Markaların Logoları Cilt 4

Cilt 3

Markaların Logoları Cilt 3

Cilt 2

Markaların Logoları Cilt 2

Cilt 1

Markaların Logoları Cilt 1

www.turkmarkalari.net

TM 4//Türk Markaları 4

TM 4//Türk Markaları 4

Nükhet Vardar

"Her ülke markaları kadar zengindir”


TM 4, Türkiye’de doğmuş, reklamı - pazarlama iletişimi araçlarını süreklilikle kullanarak güçlenmiş, marka öyküsünü derlemeyi hedefleyen dizinin dördüncü ve son cildi Aralık 2013’te yayımlanmıştır.

2005’te başlayan ve o tarihten bu yana yaklaşık iki yılda bir yayımlanan toplam dört ciltte, doğum tarihleri 1878’den 1995’e dek uzanan, 41 Türk markasının pazarlama ve iletişim öyküleri 1.300’ü aşkın sayfada, 266.000’den fazla kelimeyle okuyuculara aktarılmaktadır. Her bir markanın, markalaşma öyküsü 32 sayfada ve yaklaşık 6.000-6.500 kelimeyle özetlenmektedir.

Aralık 2013’te yayımlanan dördüncü ve son ciltte doğum tarihleri 1912-1995 arasında olan Uludağ // İpragaz // Selpak // Pınar // Opet // Turkcell // Türk Telekom’a yer verilmektedir.

Ocak 2007’de yayımlanan TM-1’de kronolojik sırayla Komili, Hacı Şakir, Tariş, Türkiye İş Bankası, DYO, Türk Hava Yolları, Vakko, Petrol Ofisi, Yapı Kredi, Garanti, Akbank, Hürriyet, Milliyet;

Aralık 2008’de yayımlanan TM-2’de Ülker, Altınyıldız, Demirdöküm, Arçelik, Arko, Çanakkale Seramik, İstikbal, YKM, Vitra, Aygaz, Eti, Mudo;

Aralık 2010’da yayımlanan TM-3’te Beko, Arzum, Duru, Efes Pilsen, Derimod, Artema, Dalin, Dardanel ve Uno yer almıştır.

Diğer ciltlerde olduğu gibi, TM-4’ün deyazarı, marka danışmanı ve akademisyen Prof. Dr. Nükhet Vardar’dır.

Reklamcılık Vakfı Yayınları, Aralık 2013, 240 s.
Barkod 9786056263712
ISBN 978-605-62637-1-2
TM 3//Türk Markaları 3

TM 3//Türk Markaları 3

Nükhet Vardar

"Her ülke markaları kadar zengindir”


TM 3, Türkiye’de doğmuş, reklamı - pazarlama iletişimi araçlarını süreklilikle kullanarak güçlenmiş, 70 kadar başarılı marka öyküsünü derlemeyi hedefleyen dizinin üçüncü cildidir.

TM web sitesi yoluyla, projenin bir yayın dizisinin ötesine geçmesi sağlanmaktadır.

“Öncü markalar; ekonominin lokomotifleridir” vizyonuyla ortaya çıkan TM//Türk Markaları dizisinin amacı, etkili marka yönetimine ilişkin başarı öykülerini, reklamveren-reklam ajansı verimli iş ortaklığını kayda geçirmek ve yol gösterici, eğitsel bir bellek oluşturmaktır...

Ocak 2007’de yayımlanan ilk ciltte yer alan markalar kronolojik sırayla; Komili, Hacı Şakir, Tariş, Türkiye İş Bankası, DYO, Türk Hava Yolları, Vakko, Petrol Ofisi, Yapı Kredi, Garanti, Akbank, Hürriyet, Milliyet’tir.

Aralık 2008’de yayımlanan ikinci ciltte yer alan markalar kronolojik sırayla; Ülker, Altınyıldız, Demirdöküm, Arçelik, Arko, Çanakkale Seramik, İstikbal, YKM, Vitra, Aygaz, Eti, Mudo’dur.

Şimdi dağıtıma sunulan üçüncü ciltte Beko, Arzum, Duru, Efes Pilsen, Derimod, Artema, Dalin, Dardanel ve Uno yer almaktadır.

Marka Danışmanı ve akademisyen Prof. Dr. Nükhet Vardar tarafından kaleme alınan TM kitap dizisi, ekonomi, sektörler, markalar ve akademisyenler için bellek olmak amacıyla hazırlanmaktadır.

Reklamcılık Vakfı Yayınları, Aralık 2010, 316 s., 75 TL
Barkod 9789759823993
ISBN 978-975-98239-9-3
TM 2//Türk Markaları 2

TM 2//Türk Markaları 2

Nükhet Vardar

"Her ülke markaları kadar zengindir”


TM, Türkiye’de doğmuş, reklamı - pazarlama iletişimi araçlarını sürekli ve tutarlı kullanarak güçlenmiş, 70 kadar başarılı marka öyküsünü derlemeyi hedefleyen, dört ciltten oluşacak ansiklopedinin ikinci cildidir. TM web sitesi yoluyla, projenin bir yayın dizisinin ötesine geçmesi sağlanmaktadır.

“Öncü markalar; ekonominin lokomotifleridir” vizyonuyla ortaya çıkan TM//Türk Markaları ansiklopedisinin amacı, etkili marka yönetimine ilişkin başarı öykülerini, reklamveren-reklam ajansı verimli iş ortaklığını kayda geçirmek ve yol gösterici, eğitsel bir bellek oluşturmaktır...

Ocak 2007’de yayımlanan ilk ciltte yer alan markalar kronolojik sıra ile; Komili, Hacı Şakir, Tariş, Türkiye İş Bankası, DYO, Türk Hava Yolları, Vakko, Petrol Ofisi, Yapı Kredi, Garanti, Akbank, Hürriyet, Milliyet’tir.

Aralık 2008’de yayımlanan ikinci ciltte yer alan markalar kronolojik sıra ile; Ülker, Altınyıldız, Demirdöküm, Arçelik, Arko, Çanakkale Seramik, İstikbal, YKM, Vitra, Aygaz, Eti, Mudo’dur.

Marka Danışmanı ve akademisyen Prof. Dr. Nükhet Vardar tarafından kaleme alınan TM ansiklopedisi, ekonomi, sektörler, markalar ve akademisyenler için yarar üretme anlayışıyla tamamlandı.

Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2008, 416 s., 75 TL
Barkod 9789759823962
ISBN 978-975-98239-6-2
TM 1//Türk Markaları 1

TM 1//Türk Markaları 1

Nükhet Vardar

"Her ülke markaları kadar zengindir”


Bu eserin hazırlanması tam 129 yıl sürdü!

TM//Türk Markaları ansiklopedisi, ‘Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir” anlayışıyla Reklamcılık Vakfı ve Reklamcılar Derneği tarafından tasarlanan, toplam 4 ciltlik bir eser.

"Öncü markalar; ekonominin lokomotifleridir” vizyonuyla ortaya çıkan TM//Türk Markaları ansiklopedisinin amacı, etkili marka yönetimine ilişkin başarı öykülerini, reklamveren-reklam ajansı verimli iş ortaklığını kayda geçirmek ve yol gösterici, eğitsel bir bellek oluşturmaktır...

Ocak 2007’de yayımlanan ilk ciltte yer alan markalar kronolojik sıra ile; Komili, Hacı Şakir, Tariş, Türkiye İş Bankası, DYO, Türk Hava Yolları, Vakko, Petrol Ofisi, Yapı Kredi, Garanti, Akbank, Hürriyet, Milliyet’tir.

Aralık 2008’de yayımlanan ikinci ciltte yer alan markalar kronolojik sıra ile; Ülker, Altınyıldız, Demirdöküm, Arçelik, Arko, Çanakkale Seramik, İstikbal, YKM, Vitra, Aygaz, Eti, Mudo’dur.

Marka Danışmanı ve akademisyen Prof. Dr. Nükhet Vardar tarafından kaleme alınan TM ansiklopedisi, ekonomi, sektörler, markalar ve akademisyenler için yarar üretme anlayışıyla tamamlandı.

Eser, geçmişte yaşanmış başarı öyküleri gibi değil, bugünün ve geleceğin markalaşma süreçlerini tetikleyecek deneyim paylaşımı olarak algılanmalıdır.

Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2007, 432 s., 75 TL
Barkod 9789759829223
ISBN 975-98292-2-4
Yükleniyor...
ETKİNLİK TAKVİMİ
Mayıs 2017
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31